Een goed product verkopen alleen is niet voldoende. U zult uw klant moeten overtuigen van uw meerwaarde. En daar hebben uw winkel- en productiemedewerkers een groot aandeel in. Zij vertegenwoordigen immers uw bedrijf, elke dag weer!

De kritische consument wil alles weten over uw producten. Bijvoorbeeld over hoe ze gemaakt worden, of ze gezond zijn en hoe het staat met de hygiëne. Hier liggen grote kansen om uw klant aan uw winkel(s) te binden. Zorg daarom dat uw medewerkers de basiskennis beheersen.

De oplossing
Het NBC heeft verschillende onderwerpen vertaald in kant-en-klare workshops waarmee uw medewerkers direct aan de slag kunnen. De workshops worden door een Kennisspecialist of hygiëne-adviseur van het NBC bij u op locatie gegeven. Ter voorbereiding lopen de deelnemers in korte tijd, stap voor stap door de basiskennis van de betreffende workshop. Dit doen zij met de online kennismodules van NBC FreshUp. Uw medewerkers kunnen altijd en overal inloggen. Als werkgever heeft u online inzage in wie van uw medewerkers de online module heeft afgerond.

Tijdens de workshops wordt er kort ingegaan op de kennis die de deelnemers zich eigen hebben gemaakt in FreshUp. Vervolgens wordt de opgedane kennis vertaald naar uw eigen bedrijfssituatie en de praktijk. Uiteraard krijgt uw personeel alle ruimte om vragen te stellen.


Voedselovergevoeligheid (allergenen)

Doelgroep: winkelmedewerkers of bakkerijmedewerkers
Maximaal aantal medewerkers: 12
De termen voedselovergevoeligheid, voedselintolerantie en voedselallergie worden vaak door elkaar gebruikt. Maar waar hebben we het nu eigenlijk over? Wat ze in ieder geval met elkaar gemeen hebben, is dat het de consument een hoop ongemak kan brengen. Zorg dat uw medewerkers vragen over dit onderwerp feilloos kunnen beantwoorden en kweek vertrouwen bij uw klant.  

 

Brood & Gezondheid
Doelgroep: winkelmedewerkers
Maximaal aantal medewerkers: 12
Brood is de afgelopen maanden veelvuldig negatief in het nieuws geweest. De consument lijkt in verwarring te zijn over brood en gezondheid. Laat uw klanten zien dat u als broodspecialist alles over dit onderwerp weet. In deze workshop leren uw medewerkers waarom brood gezond is, welke voedingsstoffen erin zitten en waarom deze belangrijk zijn.

 

Hygiëne en voedselveiligheid
Doelgroep: productie- en verkoopmedewerk(st)ers
Maximaal aantal medewerkers: 12

Hygiëne en voedselveiligheid is een belangrijk en volwaardig onderdeel van de taken van de ondernemer en de productie- en verkoopmedewerk(st)ers. In deze kennismodule worden niet alleen onderwerpen als het algemeen belang van hygiëne, persoonlijke verzorging en persoonlijke hygiëne behandeld, maar ook wordt ingegaan op de voedselveiligheid in de praktijk.

Dit is niet alleen een onmisbare informatie bron voor uw productie- en verkoopmedewerk(st)ers, maar ook voor uw parttime medewerkers, zaterdag- en vakantiehulpen.